Østrup Skeby Gerskov Kirke Hellevad-Egvad Sogne

Kirkeinfo

Om at løse sognebånd

Når man løser sognebånd til en præst, betyder det, at man ønsker tilknytning til det sogn, hvor den pågældende præst bor.

Det kan både skyldes, at man er glad for den pågældende præst, eller at man har en tilknytning til kirken, kirkegården eller sognet.

Det er meget simpelt at løse sognebånd. Man kontakter den pågældende præst, som skriver det ind i sognebåndsregistret, at

man har løst sognebånd.

Man kan vælge, om man vil have stemmeret til menighedsrådet i det sogn, hvor man bor, eller om man vil have valgret til

menighedsrådet i den kirke, som man har løst sognebånd til.

NB! Når der kommer en ny præst, skal man forny sit sognebånd, ellers bliver man automatisk ført tilbage til det sogn,

man bor i.

Bedste hilsner

sognepræst Susanne Lubago

Oversigt over tider for Begravelser, Bisættelser, Vielser, Dåb mm ved Hellevad Kirke.

Begravelser og Bisættelser:

Mandag = ingen

Tirsdage = kun bisættelser kl. 13.00

Onsdage = Begravelser og Bisættelser kl. 11.00 12.00 13.00 14.00

Torsdage = Begravelser og Bisættelser kl. 11.00 12.00 13.00 14.00

Fredage = Begravelser 11.00 12.00 13.00

Bisættelser 11.00 12.00 13.00 14.00

Lørdage = Begravelser og Bisættelser kl. 11.00

Vielser: Fredage senest kl. 14.00

Lørdage senest kl. 16.00

Dåb: Hver den første lørdag i en mdr. (og kun denne lørdag) kan der være dåb kl 10.00. Der må gerne være flere dåb på samme tidspunkt

OBS! Denne lørdag – hvis der er dåb – kan der ikke være bisættelser eller begravelser.

Dåb kan altid finde sted søndage ved gudstjeneste uanset klokkeslæt.

De nævnte tider er sommertider og i vinterhalvåret kontakter man graveren angående tiderne.

Hellevad Menighedsråd